VoIP telefonie

Bij VoIP telefonie wordt er gebruik gemaakt van een internetverbinding (ADSL-, VDSL- en glasvezelverbindingen) om te kunnen bellen. Overal waar er een internetverbinding is kan een telefoon of telefooncentrale worden aangesloten. Het voordeel is een enorme flexibiliteit: een telefoon thuis kan zich onder werktijden net zo gedragen als op de zaak. Inclusief verkort kieslijsten en doorverbinden e.d. Ook kunnen de verbindingen zo worden ingericht dat vestigingen van een bedrijf onderling gratis bellen. Naast deze flexibiliteit zijn de gewone belkosten lager dan bij een klassieke telefoonverbinding en is volledige integratie met mobieltjes mogelijk.

We zijn gestart met het leveren van diensten en apparatuur voor telefonie omdat dit vakgebied volledig aan het samensmelten is met het ICT domein. We ondersteunen al enige tijd andere in de telefonie werkzame partijen met hun implementaties. Ook gaan we softwarekoppelingen uitbrengen waardoor bijvoorbeeld een advocaat direct de dossiernummers van de opbellende klant in het telefoonscherm kan zien. Even klikken en de uren worden geboekt.

Eenvoud

Het telefoonlandschap is tegenwoordig erg onoverzichtelijk maar kan veel eenvoudiger, daarom beperken wij ons tot een viertal keuzes:

  • Gebruik maken van een eigen telefooncentrale
  • Gebruik maken van een telefooncentrale in de cloud
  • Bellen per seconde
  • Bellen met een bundel waaronder onbeperkt bellen 

Telefooncentralestelefooncentralestransp

Een eigen telefooncentrale biedt grote flexibiliteit en is qua prijsstelling zeer concurrerend ten opzichte van cloudoplossingen. Allerlei functies zoals menukeuzes voor de klant, wachtrijen, eventueel met muziek, bereikbaarheid afhankelijk van de agenda van de betreffende persoon met automatisch doorverbinden en gespreksopname worden mogelijk.

Er is nauwelijks een limiet op het aantal gebruikers en het aantal gelijktijdige gesprekken. Met een standaard telefooncentrale kunnen we al 500 gebruikers aansluiten die 80 gelijktijdige gesprekken kunnen voeren.  Een lokale telefooncentrale kan uitgebreid worden aangepast aan de wensen van de klant. Daarbij zorgen wij ervoor dat deze centrales ook geschikt zijn voor videoconferencing. Ook configureren we tal van veiligheidsvoorzieningen. Zelfs het blokkeren van bepaalde bestemmingen is mogelijk. Bij een lokale telefooncentrale blijven de interne gesprekken op het eigen netwerk. Als de internetverbinding tijdelijk niet werkt kunnen interne gesprekken nog wel doorgang vinden. Een aantal modellen van onze centrales kan met een GSM module worden uitgerust waardoor uitgaand bellen bij internetstoringen mogelijk blijft. Overigens kunnen oude analoge en ISDN lijnen ook op een moderne VoIP centrale worden aangesloten alleen is er dan niet het voordeel van de lage belkosten.

Wij vertegenwoordigen de bekende merken telefooncentrales zoals Yeastar, Asterisk e.d.

Een instapcentrale voor 32 toestellen en 15 gelijktijdige gesprekken is al leverbaar voor € 385,– ex. BTW.

Cloudcentrale

Bij een telefooncentrale in de cloud heeft u voor een vast bedrag per maand alle functies zonder investering vooraf. Het verschil met een lokale telefooncentrale is dat alle toestellen nu via een internetverbinding aangesloten zijn op de cloudcentrale. Functionaliteit zoals een keuzemenu, wachtrijen en gespreksopname zijn ook hier mogelijk. Wel is het zo dat er voor deze functies een extra bedrag per maand kan worden gevraagd. Een goede calculatie is daarom essentieel om te kunnen kiezen voor een telefooncentrale in de cloud. Wij vertegenwoordigen cloud providers die over diepgaande kennis van het vakgebied beschikken, zodat we er zeker van zijn dat de veiligheidsvoorzieningen volgens de laatste stand van de techniek zijn geïmplementeerd. Wij zorgen ervoor dat u veilig en betrouwbaar kunt bellen voor scherpe tarieven.

TelefoontoestellenToestellen

DECT draadloze toestellen leveren we natuurlijk van de nummer 1 op dit gebied: Gigaset. Maar ook vaste toestellen van o.a. Gigaset, Yealink, Digium, Tiptel, Grandstream en Snom behoren tot ons leveringsprogramma.

Telefoonnummers

Naast het porteren van bestaande nummers naar de nieuwe VoIP omgeving leveren we ook nieuwe nummers waaronder 0800 / 0900 servicenummers en 088 / 085 locatieonafhankelijke nummers.

Kosten

Graag rekenen wij de kostenbesparingen voor u uit. Een offerte is natuurlijk maatwerk omdat deze afhangt van de gevraagde functionaliteit en de benodigde capaciteit, maar zelfs bij kleinere installaties is er al een substantieel voordeel te halen. Zie voor onze beltarieven deze prijslijst. De Gigaset Pro prijslijst vindt u hier. De Yeastar prijslijst vindt u hier. Een overzicht van de Yeastar MyPBX serie kunt u hier vinden. De nieuwe Gigaset S650H is nu leverbaar voor € 89,95 ex.BTW. De folder van de S650H kunt u hier vinden. De folder van de allernieuwste Gigaset SL750H (€ 129,95 ex. BTW) staat hier.

Gigaset doet het weerMaxwell_10_web

Na succesvol met draadloze DECT toestellen nummer 1 te zijn geworden op de Europese markt komt Gigaset opnieuw met een baanbrekende ontwikkeling: de Maxwell 10. Dit toestel is dermate veelzijdig dat de naam telefoon zeker te kort schiet. Naast klassiek bellen is ook videoconferencing mogelijk, kunnen gesprekken eenvoudig worden opgenomen en kan de bereikbaarheid en eventuele omleidingen worden gekoppeld aan de agenda van de persoon of afdeling.

In feite is de Maxwell een mini computer met Android als besturingssysteem. Hierdoor kunnen wij koppelingen maken met de bestaande ICT omgeving. Advocaten kunnen aldus de dossiernummers van cliënten zien op het moment dat zij worden gebeld. Even het dossiernummer aantikken en de gespreksuren worden automatisch geboekt.
Het aanraakgevoelige scherm is bovendien zeer gebruiksvriendelijk. Belangrijke functies zitten direct onder een knop.
De Maxwell 10 is ook leverbaar met een Dect hoorn en kan tevens worden gebruikt met een bluetooth headset.
De geluidskwaliteit is uitmuntend en al toegespitst op de nieuwe HD Voice standaard. Kortom een toekomstbestendig apparaat.

Toestellen zoals de Gigaset Maxwell maken koppelingen met domotica, IP deurintercoms en bewakingscamera’s mogelijk. Ook zijn er widgets beschikbaar die o.a. het actuele nieuws en weer en verkeer tonen. Wij kunnen deze toestellen op maat voor u instellen.